Uczniowie z klasy I wzięli udział w trzeciej części projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOd 26 kwietnia do 8 maja 2018r. uczniowie klasy I realizowali trzecią, wiosenną część projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Motywowanie dzieci do wdrażania prawidłowych zwyczajów żywieniowych jest podstawą edukacji żywieniowej. Bez tego uczniowie nie będą chcieli wprowadzić w praktykę wiedzy zdobytej podczas zajęć. Dzięki wiosennej części dzieci dowiedziały się, jak odpowiedzialnie wybierać produkty do spożycia w ciągu całego dnia.


Przeprowadzona lekcja „Uczymy się dobrych zwyczajów żywieniowych” miała za zadanie: przypomnieć podstawowe zasady, które uczniowie przyswoili w części jesiennej i zimowej, przekazać wiedzę, która przyczyni się do uświadomienia, jak ważny jest prawidłowy dobór produktów do spożycia, zmienić złe nawyki żywieniowe. Poznane hasła promowały również zdrowy i aktywny tryb życia. Najciekawsze z nich to: „Ruszaj się, jedz zdrowo i kolorowo!”, „Zdrowa żywność żyć pomaga, jej brak za choroby odpowiada”, „My o nasze zdrowie dbamy, gimnastykę uprawiamy!”, „Kto je warzywa, ten zdrowie wygrywa”. Sposobem na utrwalenie zasad zdrowego odżywiania było stworzenie pracy przedstawiającej Piramidę Zdrowia, która jest podstawą zasad zdrowego odżywiania i każdy powinien ją znać. Z zadaniem tym doskonale poradzili sobie uczniowie z klasy IVa i I. Pracując w grupach 3 lub 4 osobowych wykonali bardzo ciekawe prace wykorzystując różne techniki plastyczne.
Uczniowie spędzają dużo czasu siedząc w ławkach, słuchając nauczyciela, pisząc, czytając. Wymaga to dużej koncentracji uwagi i wytężonej pracy mózgu. Konieczny jest zatem relaks. Najbardziej polecana i sprawdzona forma relaksu to aktywność fizyczna, czyli ćwiczenia, gry i zabawy. Na zajęciach wychowania fizycznego uczniowie poprzez zabawę uczyli się, w jaki sposób aktywnie spędzać czas, natomiast na zajęciach plastycznych stworzyli „Encyklopedię gier i zabaw”. Znalazły się w niej propozycje do przeprowadzenia na świeżym powietrzu, jak i w budynku.
8 maja 2018r. uczniowie z klasy I zaprosili swoich rodziców i babcie na spotkanie, w czasie którego zaprezentowali swoje wiadomości i umiejętności. Omówili i pokazali wykonane prace sprzyjające usystematyzowaniu zdobytej wiedzy. Niezwykle istotne jest, by wiedzę zdobytą w czasie programu dzieci i rodzice mogli stosować w praktyce. Warto chwalić dzieci za wybór kolorowych surówek zamiast słodyczy. Zaproszeni goście otrzymali ulotki, z których można się dowiedzieć, jak zmieniać złe nawyki. Może to trwać od kilku dni do kilku tygodni, a nawet kilka miesięcy. Zależy to od motywacji, siły przyzwyczajenia i korzyści, jakie przyniesie zmiana. Na lekcji drugiej pierwszoklasistów odwiedzili również koledzy z klas starszych. Miłym zaskoczeniem było spotkanie z klasą IVb. Przygotowali oni propozycje potraw przygotowanych bez cukru, soli, tłuszczu, konserwantów i barwników, które można spożyć w ciągu całego dnia.
Projekt w większości realizowany był na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej. Cieszył się dużym zaangażowaniem i entuzjazmem dzieci z klasy I.

Galeria dostępna tutaj