Zajęcia świetlicowe

Rok szkolny 2017/18

Zajęcia świetlicowe z wykorzystaniem sensoplastyki

Sensoplastyka – metoda wspierania rozwoju poprzez działania z zakresu stymulacji sensorycznej (w oparciu o edukację plastyczną) z elementami Coachingu. Istotą sensoplastyki jest oparcie procesu twórczego na podbudowie Coachingowej. Od strony działań plastycznych sensoplastyka to tylko i wyłącznie produkty spożywcze, używane do tworzenia farb i mas plastycznych.
Cel sensoplastyki to poprzez odpowiednie przygotowanie przestrzeni – wspieranie rozwoju kompetencji intra oraz interpersonalnych oraz harmonijny rozwój zmysłów i całego organizmu.

(Definicja Sensoplastyki I.A. Stefańskiej)

Korzyści dla dzieci wynikające z uczestnictwa w zajęciach sensoplastycznych:

  • uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej,
  • wspieranie samodzielności,
  • czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania,
  • doświadczenie sukcesów w realizacji swoich pomysłów,
  • wychodzenie ze schematów,
  • poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych,
  • współdziałanie i wzajemną pomoc w celu osiągnięcia zamierzonych planów.

Agnieszka Zaręba trener I stopnia Sensoplastyki

IMG_8882 IMG_8883 IMG_8884 IMG_8885 IMG_8887

Rok szkolny 2016/17

Od czterech lat w Szkole Podstawowej w Malcu funkcjonuje świetlica szkolna, z której korzystają uczniowie z klas I-III. Celem organizacji zajęć świetlicowych jest nie tylko zapewnienie opieki uczniom, ale przede wszystkim rozwijanie ich indywidualnych predyspozycji potrzebnych na tym etapie edukacyjnym.
Ze względu na różny potencjał dzieci, na zajęciach świetlicowych uczniowie mają możliwość pracy w różnym tempie, dostosowanym do swoich możliwości. Nie ma pośpiechu przy realizacji zadań. Nie liczy się ocena. Najważniejsze jest to, aby dziecko mogło łączyć naukę z zabawą, wypocząć po skończonych lekcjach i czerpać przyjemność z bycia dzieckiem. W świetlicy można zapewnić każdemu dziecku sukces obliczony na miarę jego możliwości.
W ramach zajęć świetlicowych organizowane są zajęcia:

  • plastyczne, na których uczniowie rozwijają swoją spostrzegawczość, estetykę oraz ćwiczą dokładność;

IMG_8143IMG_8156IMG_8157

  • techniczne usprawniające umiejętności manualne i sprzyjające rozwijaniu wyobraźni uczniów;
  • muzyczne w języku polskim i angielskim;
  • zajęcia indywidualne zgodne z zainteresowaniami dziecka;

IMG_8145IMG_8154

 

 

 

Uczniowie również spędzają czas w ogródku szkolnym na świeżym powietrzu korzystając z przyszkolnego placu zabaw.

IMG_8139 IMG_8141 IMG_8142

Uczestniczą w zabawach ruchowych, ale również samodzielnie aranżują różnorodne gry.

Na zajęciach uczą się jak być koleżeńskim, współdziałania w grupie, kulturalnego zachowania, umiejętnego komunikowania się z innymi uczniami i rozwiązywania pojawiających się konfliktów. Uczestniczą w pogadankach, wspólnym czytaniu książek. Odrabiają zadania domowe, uczą się razem oraz uczą się od samych siebie, pomagając sobie wzajemnie.

IMG_8147 IMG_8155 IMG_8149

Zajęcia świetlicowe sprzyjają samorealizacji uczniów, a tym samym zaspokajają chociaż częściowo ich indywidualne potrzeby psychiczne.

Patrycja Wróbel – wychowawca świetlicy

IMG_850125 listopada na świetlicy został zorganizowany konkurs plastyczny pt. „Malec – moja mała ojczyzna”. Uczniowie wykorzystali kredki, farby i ołówki do wykonania prac. Dzięki zastosowaniu różnych technik powstały ciekawe wyobrażenia swojej małej ojczyzny. Na zakończenie uczniowie wspólnie oceniali wszystkie prace. Zwycięzcami konkursu zostali:
I miejsce – Eryka Wójcicka z klasy IIa
II miejsce – Maja Szarek z klasy IIa
III miejsce – Hanna Wróbel i Patryk Paw z klasy Ia, Filip Hankus z klasy IIb oraz Julia Baścik z klasy IIa.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów

 

Mikołajki na świetlicy

IMG_8374 IMG_8375 IMG_8376

 

Oto w świetle księżyca po bezkresnym niebie
Jechał święty Mikołaj także i do Ciebie.
Cztery pary reniferów ciągnęły sanie.
Woźnica zgrabnie skręcił! Będzie lądowanie!
Sanie się opuszczają ….. Chyba się nie mylę,
Święty Mikołaj do nas przybędzie za chwilę.
Ma bardzo długą brodę i jak śnieg białą,
Czerwoną czapkę – dużą ciepłą i wspaniałą.
Święty Mikołaj uśmiechnął się i przywitał naszą gromadkę całą.

 

Zajęcia na placu zabaw

Przebywanie na szkolnym placu zabaw, zwłaszcza kiedy jest piękna pogoda, jest bardzo korzystne dla zdrowia naszych dzieci. Kiedy spadnie śnieg, możliwe jest tworzenie z niego różnych figur czy konstrukcji, co również rozwija zdolności artystyczne dziecka.
Dzieci z grupy świetlicowej właśnie ulepiły samodzielnie bałwana. Koleżanka Zuzia pożyczyła mu czapkę, aby nie odmroził uszek.

IMG_8984„ŚNIEGOWY BAŁWAN”
Przyszła zima do Bałwana.
Jak się mamy proszę Pana?
Czy nie zimno Panu może?
Chyba coś na Pana włożę.
Ciepły szalik i kożuszek,
Abyś nie odmroził uszek.
Nie potrzeba mi niczego,
Bo ja kożuch mam ze śniegu.

 

Wiosenne zabawy

Wykorzystując piękną, wiosenną pogodę wybraliśmy się do ogródka szkolnego, gdzie wesoło i przyjemnie spędziliśmy wspólnie czas.

IMG_9176IMG_9178IMG_9180